موتور های بنزینی و دیزلی هر دو توسط اشتعال داخلی کار می کنند، اما رسم کارشان کمی متفاوت است. در یک موتور بنزینی، سوخت و هوا به یک سیلندر فی کوچک تزریق می شود. پیستون مخلوط سوخت و هوا را فشرده می کند و آن را به حالت احتراق در میآورد، و یک جرقه الکتریکی کوچک از یک کلید اتصال آن را آتش می زند که باعث می شود مخلوط منفجر و برق تولید شود ، پیستون را به پایین سیلندر فشار می دهد و (از طریق میل لنگ و چرخ دنده ها) چرخ ها را بمیچرخاند.
موتورهای دیزلی هم نیز به همین ترتیب کار می کنند، اما ساده تر. اول، اکسیژن به داخل سیلندر وارد می شود و پیستون آن را فشرده می کند اما خیلی بیشتر از موتور های بنزینی در یک موتور بنزینی، مخلوط سوخت و اکسیژن در حدود ۰/۰۰1 از حجم اصلی آن فشرده می شوند. اما در یک موتور دیزل ژنراتور، هوا در حدود 1۲ تا 2۳ برابر فشرده می شود. اگر تا به حال چرخ یک دوچرخه را باد کرده باشید، متوجه شده اید که تلمبه داغتر شده است. دلیلشم این است که فشرده سازی گاز، گرما تولید می کند. حال تصور کنید وقتی هوا 1۳-2۴ بار بیشتر از معمول فشرده می شود، چه میزان حرارتی تولید می شود. و حرارت زیاد باعث می شود هوا معمولا تا 500 درجه سانتی گراد (1000 درجه فارنهایت) و گاهی اوقات حتی بیشتر داغ شود. وقتی هوا فشرده شد، غباری از سوخت به درون سیلندر (در موتور های جدید) توسط یک سیستم رزق سوخت الکترونیکی اسپری می شود. (مقدار سوخت رزق شده بستگی به این دارد که راننده بخواهد موتور چه میزان قدرتی تولید کند.) هوا به حدی داغ است که سوخت بدون نیاز به شمع، فورا افروخته و منفجر می شود. این انفجار کنترل شده باعث می شود پیستون به خارج از سیلندر فشار داده می شود، و قدرت ایجاد شده وسیله نقلیه یا ماشینی که موتور دیزل ژنراتور در آن نصب شده است را به حرکت درمی آورد. وقتی پیستون به داخل سیلندر برگردد، گازهای خروجی از اگزوز خارج می شوند و این فرایند دوباره تکرار می شود - صد یا هزارها بار در دقیقه
دیزل ژنراتور، قیمت دیزل ژنراتور، اجزای دیزل ژنراتور، دیزل ژنراتور دست دوم
درباره این سایت